Vevői hitelbiztosítás
Megelőzés – Védelem – Biztonságos működés
Egy vállalkozás sikere több ezer jelentős és jelentéktelen meghozott döntésen múlik. Napjaink gazdasági folyamatai, illetve a Magyarországon működő vállalkozások nehéz helyzete miatt egyre jelentősebb szerephez jut a hatékony kintlévőségkezelés a cégek életében. A kintlévőségkezelés egy külön szakmává nőtte ki magát, amelynek egyes részeit saját vállalati erőforrásokkal oldanak meg a cégek, más részeit kiszervezik.
A Dr.Risk csapata segít megtalálni a vállalat méretének, tevékenységének, ügyfélkörének legmegfelelőbb termékeket, szolgáltatásokat, illetve segít kialakítani a testreszabott kintlévőségkezelési rendszert.
Kintlévőségkezelési termékek szolgáltatások:
- Ügyfélfigyelő rendszerek
- Kintlévőségek jogi kezelése
- Behajtás
- Vevői hitelbiztosítás
Szakmai tapasztalatunkkal segítünk meghatározni, és kialakítani ügyfeleink professzionális és költséghatékony kinnlévőségkezelési rendszerét.
Vevői hitelbiztosításról
- A szállítói hitelből adódó kockázat csökkentése, azáltal, hogy a biztosító vizsgálja és ellenőrzi az Önök vevőinek megbízhatóságát. A körültekintő vizsgálat ellenére is csődbe mehet, vagy felszámolás alá kerülhet a vevő. A biztosító ekkor helyt áll és megfizeti a vevő helyett az Önök jogos követelését.
- A Biztosítottal közösen, rugalmasan megállapítható felajánlási határ lehetővé teszi, hogy egy meghatározott összegű kinnlevőséget el nem érő vevők a biztosítás szempontjából figyelmen kívül maradjanak, és így az csak azokra a vevőkre koncentrálódjon, akik nagyobb összegű szállítói hitelt vesznek igénybe. Utóbbiakat a Biztosító egyenként bevizsgálja és ennek megfelelően hitellimitet határoz meg.
- Önrész: A bekövetkezett kár bizonyos hányadát (általában 15-20%) a Biztosított maga viseli, melyet más úton biztosítani nem lehet.
- Hitelvizsgálat: A Biztosított megnevezi azon vevőit, ahol a kintlévőség a megállapodott felajánlási határt eléri és megjelöli a kívánt hitelkeretet, melyet a Biztosító megvizsgál. A vizsgálat legfontosabb információs forrásai céginformációs anyagok, az egyes cégektől közvetlenül beszerzett adatok (mérlegek, beszámolók), szállítóktól begyűjtött tapasztalatok, a cégeknél tett látogatások, az adott országra és gazdasági ágra vonatkozó ismeretek.
- Káresemény a vevő fizetésképtelensége (csőd, felszámolás, eredménytelen végrehajtás stb.), illetve a vevő késedelmes fizetése (általában 6 hónap) esetén következik be.